LAGUNTZA IRISTEN EZ DEN LEKUETAN LAGUNTZEA

Nafarroako Kutxa Fundazioak bere aurrekontuaren % 1.4 nazioarteko lankidetza-proiektuetara bideratzeko konpromisoari eutsi zion. Era berean, ahaztutako krisien aldeko apustuarekin jarraitu zuen, nazioarteko erakundeentzat eta komunikabideentzat ahaztuta geratu diren egoera humanitario kronifikatuen aldeko apustuarekin.

LAGUNDUTAKO PROIEKTUAK

2023an, Ahaztutako Krisi Funtsak honako proiektu hauek babestu zituen:

MANOS UNIDAS

Esku Batuek planteatutako "Jerusalem ekialdeko eta Zisjordaniako palestinarrei laguntza paralegala emateko programaren" helburua Jerusalem ekialdeko 1.200 biztanleri eta Shufaateko kanpalekuko 400 biztanleri laguntza paralegala ematea da.

Azken horiek, ohiko aholkularitza-zerbitzuez gain (egoitza-eskubideak defendatzen dituzten zerbitzuak, familia-bateratzea – Gazako edo Zisjordaniako pertsonekin ezkontzen diren kasuetarako –, ezkontza mistoetako haurren erregistroa – osasun-, hezkuntza- eta abarrerako eskubidea dakarren guztiarekin – eta aseguru nazionalen prestazioak eta eskubideak – Gizarte Segurantza, langabezia-asegurua, ikastetxe publikoak –), legezko laguntza izango dute mugimendu-murrizketari buruz, 48 egonaldiren bidez: abokatu bat eta langile paralegal bat lekuz aldatuko dira, kontsultei erantzungo diete eta Gorteko prozesuak erraztuko dituzte, baita baimenen kudeaketa eta eskubideak lortzea ere.

Horrez gain, aplikazio bat inplementatu ahal izango da aholkularitza-zerbitzura edozein tokitatik sartzea errazteko.

UNICEF

"Indar eta talde armatuekin lotutako haurrentzako arreta integrala" programa urteko arreta integraleko programa bat da (arreta mediko eta psikosozialeko, hezkuntzako eta prestakuntzako zerbitzuak barne hartzen ditu), indar edo talde armatuetako haur desmobilizatuentzat eta Afrika Erdiko Errepublikan erabiltzeko arriskuan daudenentzat. Horretarako, ingurune seguru eta babesle bat sortzen da, komunitatean dituzten eskubideak bermatzeko eta familia eta komunitateetan berriro integratuta amaitzeko.

Esku-hartze honen azken helburua da haurrek indarkeriatik kanpoko bizitza bat hasteko behar dituzten baliabideak izatea.

EACNUR

"Generoan oinarritutako indarkeriatik (GI) eta osasun mentaletik bizirik atera diren pertsonentzako arreta psikosozialeko zerbitzuak eskuratzea Kolonbian" programak jarduera bat planteatzen du, Kolonbian garatutako EACNURen nazioarteko babes-proiektuaren esparruan, zehazki osasunaren eremuan, arreta psikosozialeko zerbitzuetarako sarbidea bermatzea sustatuko duena, Venezuelako errefuxiatuei eta asilo-eskatzaileei, itzulitako kolonbiarrei eta harrera-komunitateei genero-indarkeriatik bizirik atera direnei aurrea hartzeko eta laguntzeko, Riohacha, Maicao (Guajirako Departamentua) eta Apartadó (Antiokiako Saila) udalerrietan.

"INOLVIDABLES"

2023an, Ahaztezinak komunikazio-proiektua jarri zen abian. Nafarroako komunikabideen eta nazioarteko lankidetzako erakundeen arteko lankidetza-proiektu bat, gizarteak krisi horietan pertsonek bizi duten egoera hobeto ezagut dezan eta nazioarteko lankidetzako erakundeei komunikazio-tresna gehiago eman diezazkieten funts gehiago lortzeko eta ahaztutako krisi horietan pertsonek bizi duten egoera hobetuko duten proiektu berriak sortzeko.

Horrela, Agencia EFE, Cadena COPE, Cadena SER, Diario de Navarra, Diario de Noticias, Navarra Capital, Navarra Hoy (ETB Nafarroan), Navarra Televisión, Onda Cero, Pamplona Actual, Radio Nacional eta Televisión Española komunikabideek eta EACNUR, Caritas, Acción contra el hambre, Unicef, Cruz Roja, Uwnra, Madre Coraje, Intermon Oxfam eta Médicos del Mundo lankidetza-erakundeek indarrak batu dituzte helburu komun horrekin.

Se trata de una muestra del compromiso de todos estos medios y entidades con la sociedad, a través de una propuesta generosa y flexible que ha surgido de la iniciativa inicial de Fundación Caja Navarra. De este modo, las entidades sociales serán quienes propondrán las crisis olvidadas en la que están trabajando y los medios de comunicación generarán sus contenidos para que la sociedad pueda conocer estas realidades ahora invisibles para la opinión pública. Esta iniciativa innovadora de Fundación Caja Navarra tuvo la recompensa por parte la CECA, que concedió a este proyecto el galardón de Mejor Iniciativa Social.

Hedabide eta erakunde horiek guztiek gizartearekin duten konpromisoaren erakusgarri da, Nafarroako Kutxa Fundazioaren hasierako ekimenetik sortu den proposamen eskuzabal eta malgu baten bidez. Horrela, gizarte-erakundeek proposatuko dituzte lanean ari diren krisi ahaztuak, eta komunikabideek edukiak sortuko dituzte gizarteak jakin ahal izan ditzan iritzi publikoarentzat ikusezinak diren errealitate horiek. Nafarroako Kutxa Fundazioaren ekimen berritzaile horrek saria jaso zuen CECAren eskutik, zeinak Gizarte Ekimen Onenaren saria eman baitzion proiektu honi.

Ahaztutako krisiei buruzko programa. "Crisis humanitarias olvidadas". SER. 2023ko maiatza

ENTZUN

Lagundutako proiektuak