Rosa Montero, Diálogos de Medianoche protagonista

Hezkuntza - Kultura

Nafarroako Kutxa Fundazioak Gauerdiko elkarrizketak zikloaren hitzordu berri bat izan zuen CIVICANen. Kasu honetan, Rosa Montero idazlea izan zen protagonista eta bere ibilbidea errepasatu zuen. Ekitaldi honen bidez, Fundazioak pentsamendu eta kultura partekatuaren zentro izateko helburua sendotu du, bertaratzen diren pertsonen hausnarketara gonbidatzen duen proposamen batekin.

Rosa Monterok Fernando Hernandez Diario de Navarra egunkariko kazetariarekin hitz egin zuen. Monterok kazetaritza eta psikologia ikasi zituen eta, 1976tik, El País egunkarirako bakarrik lan egiten du, 1980-1981 bitartean igandeko gehigarriaren erredaktore buru izan zelarik.

Azken tituluen artean, aipatzekoak dira La ridícula idea de no volver a verte (2013ko martxoa), El peso del corazón (2015), La carne (2016), Los tiempos del odio (2018), La buena suerte (2020) eta El riesgo de estar cuerda (2022). Bere lana hogei hizkuntzatara baino gehiagotara itzulia dago, Honoris Causa doktorea da Puerto Ricoko Unibertsitatean eta Munduko Zutabegileen Nazioarteko Saria 2014.

2017an Letren Sari Nazionala eman zioten. 2018an, Peruko Unibertsitate Katolikoko Humanitateen Departamentu Akademikoko ohorezko irakasle izendatu zuten. 2019ko otsailean Rosa Montero Gela sortu zen Elxeko (Alacant) Miguel Hernández Unibertsitateko Kazetaritza Fakultatean.

2020an, Frantziako Toulouse Polars du Sud jaialdiko Violeta Negra Occitanie 2020 saria irabazi zuen Los tiempos del odio filmak, eta Rosa Monterok Panama Negro jaialdiko ohorezko saria.