2023

Isterria, irisgarritasun unibertsalaren ziurtagiria duen Nafarroako lehen ikastetxea

Gizartea
Nafarroako Kutxa Fundazioak irisgarritasun unibertsalaren ziurtagiria lortu du Isterrirako, eta, ondorioz, zigilu horiek lortzen dituen Nafarroako lehen ikastetxea da, eta abangoardian jartzen du ikastetxearentzat funtsezkoa den gai batean; izan ere, ikasleak adimen-desgaitasuna duten pertsonek osatzen dituzte.

Ziurtagiri hori aurkezteko ekitaldian Nafarroako Kutxa Fundazioko presidente José Ángel Andrés egon da, eta Carlos Gimeno Nafarroako Gobernuko Hezkuntza kontseilariarekin batera egon da. Azken horrek ekitaldia itxi du, zigilu horiek lortzea gure erkidegoko hezkuntza-eremurako aurrerapausoa baita.

AENOR enpresak UNE 170.001.1 eta 170.001.2 ziurtagiriak lortzeak esan nahi du irisgarritasun unibertsalari dagokionez Isterria zentroaren espazio fisikoa eta haren kudeaketa-sistema egiaztatzea. Ikastetxearen ikasgela berria eraiki zenean, 2017an, aurrerapauso bat eman zen esparru horretan, irisgarritasun-irizpideei jarraiki diseinatu baitzen, baina orain hainbat gai osatu dira gainerako ikastetxeetan bereizketa hori lortzeko.

Ziurtagiri hori beste urrats bat da Nafarroako Kutxa Fundazioak 2021ean hasitako bidean, CIVICANentzat eta Río Irati zentroarentzat (gaitasun intelektuala duten helduentzako gaitasunak garatzeko zentroa) zigilu horiek berak lortuta.

Irisgarritasun unibertsalaren kontzeptua pertsona guztiek zerbitzu, jarduera eta espazio guztietara iristeko duten eskubideari lotuta dago. Ildo horretan, Nafarroako Kutxa Fundazioak uste du, bere funtsagatik, gai horrekin konprometituta egon behar duela, onuradunak jarduera guztien erdigunean jartzeko helburuarekin lotuta.